Köpvillkor

Vanligtvis sker våra leveranser i form av paket, brev eller bud via Postnord.



OBS! Mottagna beställningar under helger skickas tidigast på kommande helgfri vardag.



Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har varslat om fördröjd leveranstid) så ska du kontakta oss på e-postadress: dgbodi@foretagsspecialisten.se



Alla beställningar levereras från eget lager. Information om leveranstid och fraktkostnad underrättas i kassan. Leveranstiden kan påverkas bl.a. av tillfälliga slutförsäljningar eller oförutsedda händelser. 



Vi tar inget ansvar för logistikombuds leveranstider och/eller hantering. 


Ej avhämtade paket


En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder. Vid returer av paket som ej blivit uthämtade, förbehåller Destination Gotland oss rätten att debitera dig för våra omkostnader med beloppet 199 kr inkl. moms. Destination Gotland reserverar sig för eventuella prisförändringar för logistikombuds fraktkostnader och avgifter.


Leveransförsening


Om leveransförsening uppstår, meddelas detta till kund via e-post eller telefon. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Men det kan uppstå tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, då förbehåller Destination Gotland rätten att friskriva oss från all ersättning samt kompensation till kund gällande leveransförseningar.


Priser


Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inkl moms. I varukorgen och kassan visas priserna inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.



Ångerrätt & Retur


Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Detta förutsätter att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Kunden står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller följesedel på varan/varorna medfölja. Destination Gotland förbehåller sig i de fall returen ej är komplett, rätten att debitera självkostnadspris för de saknade produkterna. Destination Gotland förbehåller sig även i de fall returen skett felaktigt, d.v.s. kvitto saknas eller avsaknad kontakt inför retur, rätten att avstå från återbetalning av varans värde. Vid retur krediteras endast belopp för returnerade varors kostnad och inga övriga avgifter så som frakt & logistikkostnader. Destination Gotland förbehåller sig rätten att inte lösa ut paket mot postförskott. Ångerrätten gäller endast privatpersoner, ej företag.

 



Vid nyttjande av din ångerrätt:


Du måste anmäla att du ångrar dig. Anmälan sker till dgbodi@foretagsspecialisten.se. Detta förutsätter att man senast inom 14 dagar anmält sin retur och returnerar produkterna till lager enligt anvisningar från oss.



Kund står för returfrakt, leverans och för produkternas helhet vid retur, produkterna bör därför skickas väl emballerat och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.




Reklamation och klagomål


Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.



Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet måste skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.



Hur går du tillväga vid reklamation?


Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras via mail till dgbodi@foretagsspecialisten.se. Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, så återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står även för returfrakt vid godkända reklamationer.



Vi förbehåller oss även rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Våra reklamationer följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.




Reklamationstid


Vid reklamationer senare än 7 dagar från mottagen leverans, förbehåller sig Destination Gotland rätten att avgöra om felet skall avhjälpas. Vid reklamation av profilerade varor gäller en tidsfrist på 2 månader efter mottagen försändelse. Vid reklamation skall kund anmäla detta via mejl till dgbodi@foretagsspecialisten.se. Efter ansökan om reklamation kommer Destination Gotlands kvalitetsavdelning, normalt inom 2 arbetsdagar, att återkomma till kund för hantering av reklamationen.




Produktinformation


Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så tydligt som möjligt.